سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بلاگ تا کربلا -->

نمی‌دانم می‌خواست بفهمد یا قصد داشت که ادعایم را نقش بر آب کند! با دنیایی از سوال آمد و گفت: می‌توانی سوالاتم را در مورد تحولات منطقه از قرآن جواب بدهی؟ مگر قرآن نفرموده: لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین: هیچ تر و خشکی نیست مگر آنکه در کتاب مبین آمده است! (انعام/59) منتظر تفسیر آیه و حتی جوابم نشد و شروع به پرسیدن کرد و من هم به عنایت الهی جوابش را دادم:

مهمترین عامل تحولات در منطقه چیست؟ ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم: خداوند هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر این که تغییر را از درون خود شروع کنند. (رعد/11)

نقطه مشترک تحولات ایجاد شده در منطقه چیست؟اُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتِلون بِاَنَّهُمْ ظُلِمُوا:  به کسانی که مورد ظلم قرار گرفته اند و با آنان دشمنی و جنگ شده ، اجازه قیام داده می شود.(حج/39)بیداری قرآنی

هدایت و رهبری این جنبش ها به دست چه کسانی است؟ و امرهم شوری بینهم: و کارشان را به مشورت با یکدیگر انجام می دهند. (شورا/ 38 )

آیا حرکت این جنبش ها به سمت بیداری اسلامی است یا حرکتی صرفا آزادی خواهانه؟ لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ‌: به راستى [ما] پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آنها کتاب و ترازو را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند. (حدید/25) منافاتی بینشان نمی‌بینم.

برای اداره‌ی امور این کشور‌ها، رهبر لازم است؟ وَمَن یَتَوَلَّ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ : و هر کس خدا و پیامبر او و کسانى را که ایمان آورده‏اند ولى خود بداند [پیروز است چرا که] حزب خدا همان پیروزمندانند. (مائده/56)

آیا کشورهای که توانسته اند حاکمان خود را بیرون کنند، افراد وابسته به حکومت های پیشین و امریکا و اسرائیل را قبول می‌کنند؟ نمی‌دانم اما فکر می‌کنم آن افراد،‌مصداق عملی یهود و نصارا باشند که در قرآن تکلیف روشن است: یا أَیّهَا الّذینَ آمَنُوا لا تَتّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النّصارى‏: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، تولی نکنید با یهود و نصاری (مائده/51) 

عامل اصل بیداری اسلامی در بحرین چیست و تفاوت این حرکت با جنبش در کشورهای دیگر در چیست؟ بحرین را خواص روحانی شیعه ایجاد کردند و عامل این آیه بودند: قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی: پیامبرمن بگو: من یک موعظه و تنها یک موعظه برای شما دارم و آن این است که برای خدا قیام کنید.(سباء/46)

مردم بحرین پیروز خواهند شد؟
و یرد اللّه أن یحق الحق بکلماته و یقطع دابر الکافرین، لیحق‏ الحق و یبطل الباطل و لو کره المجرمون:خدای‏ متعال می‏خواهد که حق را با کلمات خویش استقرا دهد و دنباله‏ی‏ کافران را ببرد تا حق را استقرا دهد و باطل را نابود کند؛هرچند گناهکاران را بد آید. (انفال/7-8)

رابطه این خیزشها با علائم آخرالزمان را در چه میزان می دانید؟و نرید ان نمن علی الذّین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم: و ما اراده کردیم به کسانی که در روی زمین تضعیف شده اند نعمتی گران، ارزانی داریم و آنان را پیشوایان (راستین) و آنان را وارثان گردانیم. (قصص/5-6)


منابع:‌ یایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه ، آرمان ایران، شیعه نیوز و تریبون مستضعفین


  • کلمات کلیدی : خدا، قرآن
  • نوشته شده توسط :فرزند زمان در 90/3/12 - 4:21 ع : : : نظر


    گوشی زنگ خورد و نگاه کردم. شماره‌ی مامان بود، مادرم که مدت‌هاست صدایش را نشنیدم، شاید خدا خواسته بود یکبار دیگر صدایش را بشنوم!تلفن

    چشمانم را بستم، قلبم به تندی می‌زد، یعنی چه چیزی می‌خواست بگوید، می‌دانستم دعوایی نمی‌خواهد بکند، هیچوقت نمی‌کرد، همیشه مهربان بود، حتی در اوج عصبانیت!

    شاید دست‌هایم می‌لرزید، نمی‌دانم، اما پاهایم را که حس‌نمی‌کردم!

    گوشی زنگ‌ می‌خورد، روی گوشی نوشته بود مامان!

    چهره‌اش را در ذهنم تصور کردم و دکمه گفتگو را زدم.

    صدای خواهرم بود، گوشی اش را گم‌کرده بود و چون کار فوری داشت با گوشی مامان زنگ زده بود!

    مادر مدت‌هاست که به مهمانی خدا رفته‌است! مدت‌ها و من هنوز نتوانسته‌ام باور کنم که: کُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ ...: همه کس مرگ را می‌چشد (عمران/185)


  • کلمات کلیدی : تلخیات، قرآن
  • نوشته شده توسط :فرزند زمان در 90/3/9 - 11:30 ع : : : نظر


    صدایش می‌لرزید، مشخص بود که گریه کرده است، می‌گفت: این را تا شش سالگی بزرگ کردم، همسرم که از دنیا رفت، خانواده اش به زور بچه‌هایم را از من گرفتند و بعد از 18 سال با دیگر بچه‌هایم برگشت و سه سال است که نزدیک خانه‌مان زندگی می‌کنند. نگرانش هستم، کسی را به همسری انتخاب کرده که مناسبش نیست ولی نمی‌گذارد   حرف بزنم!پسرم

    می‌گوید: تو مادر من نیستی، تو فقط من را به دنیا آوردی! 

    آن یکی را هم که پسر شوهر دومم است، از 8 سالگی بزرگ کردم بعد از 12 سال می‌خواست ازدواج کند، کسی را پسندید که مناسبش نبود، خواستم جلویش را بگیرم ولی نگذاشت!

    گفت: مادر من همان است که مرا به دنیا آورده و به انتخاب مادرش دختر را گرفت!

    من چه گناهی کرده ام؟

    دلم برایش سوخت، برای خودم و حتی برای آن دو پسرش و مدام این آیه در ذهنم تکرار می‌شد: «اَلاّ تُشرِکوا بِهِ شیــًا وبِالولِدَینِ اِحسـنـًا:‌ چیزى را شریک خدا قرار ندهید و به پدر و مادر خود نیکى کنید.» (انعام/151)

     


  • کلمات کلیدی : تلخیات، قرآن
  • نوشته شده توسط :فرزند زمان در 90/3/5 - 2:46 ع : : : نظر

    <      1   2